Minden, ami könyvelés

Tippek, infók, tanácsok egy könyvelőtől érthetően... Ha kérdésed van, tedd fel!

Friss topikok

Linkblog

2008.09.03. 17:25 a_könyvelő

Cégalapítási mizéria

2008. július 1-je óta a cégbejegyzés időtartama 1 óra lett, vagyis az ügyvéd által benyújtott cégbejegyzési kérelmeket a cégbíróságnak 1 óra alatt kellene elbírálnia és döntenie, hogy bejegyzi vagy hiánypótlást kér vagy elutasítja a bejegyzést. 

Gondoltam, alapítok egy új céget. Felhívtam az ügyvédemet, megbeszéltünk mindent, átküldtem a szükséges adatokat e-mailben. Egy iratot nem sikerült beszereznem csak pár nap múlva, így a társasági szerződés aláírására végül július 29-én került sor. Az ügyvéd (gondolom nagyon elfoglalt volt) másnap be is nyújtotta a cégbíróság felé a cégbejegyzési kérelmet és a szükséges iratokat.

Hogy ki ne fussak a bankszámlanyitásra előírt határidőből, augusztus elsején megnyitottam a bankszámlát a tanúsítvány (ez tartalmazza az adószámot) alapján. Már akkor is furcsáltam, hogy még nincs bejegyezve a cégem.

Ma szeptember 3-a van, a mai napig nem történt meg a cégbejegyzés. Több levelet is írt az ügyvédem, de a cégbíróság egyikre sem reagált semmit. Törvény szerint, a cégemet bejegyzettnek kell tekinteni. Akármit szeretnék csinálni, mindenhol kérik a cégbejegyzésről szóló végzést, ami viszont nincs...

Tanulság számomra:

Ha én, mint könyvelő nem tartom be a törvényben előírt határidőket, akkor jönnek az APEH-tól a fenyegető levelek vagy rögtön bírsággal sújtanak. Ha egy állami szerv (jelen esetben a cégbíróság) nem tartja be a határidőt, akkor nem történik semmi.

Beperelhetném az államot, de ezek a perek elhúzodnak és kétes kimenetelűek.

Te mit tennél ilyen esetben?

1 komment

Címkék: cégalapítás társasági szerződés


A bejegyzés trackback címe:

https://akonyvelotanacsai.blog.hu/api/trackback/id/tr3646783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d.v.d 2009.11.05. 15:21:00

Én találtam egy honlapot,ahol tényleg 1 óra alatt megvoltunk.Gyors , olcsó , azonnal megcsinálták, rugalmasak voltak, ráadásul adtak egy számlázóprogramot is ingyen. Ha bármire kíváncsiak vagytok még, sok infó találtok erről a www.ceget.hu weboldalon.
süti beállítások módosítása